Sarkozy diu "imbècil" a un periodista durant un acte oficial
.-
El president de França, Nicolas Sarkozy, ha estat enxampat per una càmera de televisió quan deia "imbècil" a un periodista durant un acte oficial, unes declaracions que el candidat del Partit Socialista a les eleccions presidencials, François Hollande, ha qualificat de "vulgars".
Durant la seva visita a Chalons-sur-Marne, a l'est de París, Sarkozy ha perdut la paciència quan un periodista li ha preguntat sobre els enfrontaments entre policies i treballadors de l'empresa siderúrgica Arcelor Mittal de Florange, que s'ha produït aquest dijous davant les oficines del president a París.
"Creus que m'importa gaire el que dius. Què esperes que digui?, Que imbècil és!", ha dit, tot afegint, "perdó". Després s'ha girat somrient al periodista i li ha posat la mà a l'espatlla per disculpar-se pel seu comentari. "És realment simpàtic. És jove", ha afegit.
Interrogat per aquest incident, Hollande ha lamentat que Sarkozy hagi caigut en la "vulgaritat" i en els "excessos" que en opinió seva, han caracteritzat el seu mandat.
Sarkozy ha fet aquestes declaracions hores després de que critiqués Hollande per perdre les formes en el míting que va protagonitzar dimecres a Marsella. "No hi ha necessitat d'enfadar-se, ser mal educat o agressiu", va apuntar el president francès.
Sarkozy ha protagonitzat diversos episodis similars en els últims anys. El 2007 va titllar d'"escòria" els joves que viuen en els suburbis de la capital. Un any després va ser enxampat per una càmera dient a un agricultor: "Perdi's, idiota".
16-03-2012